2013. május 13., hétfő

Sajtos zabfalatok

Most valami sósra vágytam, mégpedig nagyon. Aztán bevillant a zabpehely, körbenéztem a hűtőben, hogy mit találok. Úgyhogy a maradékokból összehoztam az ábrán látható kekszeket. Nekem nagyon ízlik.

Hozzávalók
70 gramm margarin
50 gramm reszelt eidami sajt
1 tojás
50 gramm zabpehely
1-1,5 ek tejföl
20 gramm kukoricaliszt
40 gramm fehérliszt
kb. 1 kk só, kevés bors, zöldfűszer
(nálam még van a hűtőben medvehagyma...)

A sütőt melegítsük elő 200 fokra. 
A margarint kissé megolvasztottam (mikró), hozzáadtam a reszelt sajtot, egy villával eldolgoztam, hozzá a tojás, a tejföl, majd a zabpehely, a lisztek, só, bors, és némi zöldfűszer. (Én véletlenül kifelejtettem a sütőport, egyáltalán nem okozott kárt a kekszekben, de ha gondoljátok, egy csipetnyit tehettek bele.) Alaposan összedolgoztam, sütőpapírral bélelt tepsire pakoltam a kb. egy teáskanálnyi gombócokat, és villával kilapítottam őket. A forró sütőbe toltam, és kb. 15-18 percig sütöttem. (Figyeljük azért, amikor a széle már szép barna, akkor jó!) Senki ne ijedjen meg, ha sülés közben azt látja, hogy a kekszek habzanak :-) Fél perccel a sütőből kiemelés után ez a jelenség megszűnik ;-)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...