2013. május 12., vasárnap

Sajtkrém


A sajtkrém előállítása otthon roppant egyszerű művelet. Egyetlen "gond" vele, hogy nem tudjuk azonnal fogyasztani, amikor megkívánjuk. De ha tudjuk, hogy egy hétvégi családi reggelinél szeretnénk az asztalra tenni, akkor előrelátón nekiállhatunk a 2 perces munkának. Sajtkrém receptet nagyon sokat találhattok a neten, én Dolce Vitánál szerettem bele a marinált sajtgolyókba úgy 2 éve. De valahogy feledésbe merült. Na de most... Golyók helyett krémsajt, mert nem szerettem volna 3 napot várni a megkóstolással, meg amúgy is erre vágytam. A végeredmény remek lett, bátran ajánlom kipróbálásra, és tényleg csak 2 perc az egész összeállítása!

Hozzávalók
4 kis doboz natúr joghurt
kb. 1/2 teáskanál só
ízlés szerint medvehagyma/snidling/fokhagyma/lilahagyma
(szóval bármi, amit gondolunk...)

(DV tejszínt is kever bele, kipróbálhatjátok, én kihagytam, és így is finom volt, azonban
bizonyára selymesebb ízt érhettek el, ha Ti nem felejtitek ki ;-)

Egy tiszta, sűrű szövésű konyharuhával kibélelünk egy öblös tálat. A joghurtokat egymás után szépen beleborítjuk. Sózzuk, hozzáadjuk az apróra vágott medvehagymát, jól összekeverjük. 


 Kóstoljuk meg, ha szükségesnek érezzük, még adhatunk hozzá sót. Én nem mértem ki, csak nagyjából olyan fél tk-al tehettem bele. Ha összekevertük, egy fakanalat teszünk keresztbe a tálon, és rácsomózzuk a konyharuhát jó szorosan. A kis batyunkat ezután fakanállal áttesszük egy mély lábos fölé úgy, hogy a batyu ne érjen az edény aljára. Betesszük a hűtőbe, és hagyjuk 2 napot csepegni. Időközben ránézhetünk, és ha sok a lé, öntsük le, hogy véletlenül se érjen a csomag bele, különben nem tud "száradni". Nálam kb. 1,5 napot állt, és a képen látható állagú lett, úgyhogy nem kell katonásan betartani a 48 órát ;) Ha kicsepegte magát, tálkába tesszük, friss, ropogós kenyérre kenve tálaljuk. Jó étvágyat hozzá!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...