2013. május 8., szerda

Vaníliás/Csokis muffin

Már több napja nem tudok feltölteni fotót. Először azt gondoltam, hogy a blogspot vacakol, aztán mikor több nappal később se sikerült, kezdtem kétségbeesni. Ilyenkor jönne jól egy informatikus! Ja, hogy van? :-) Hát igen, csak annyi a dolga, hogy a blogom a sokadik a rangsorban, így "Magad uram, szolgád nincsen" - módszerrel most sikerült áthidalnom a problémát, de ez még nem az igazi, dolgozok az ügyön.
Nem tudom, Ti hogy vagytok vele, de nálunk a muffin az a süti, ami néha eltűnik a süllyesztőben. Pár éve is annak, hogy megvettem a muffin sütőmet, akkoriban nagyon "divat" volt, emlékszem mindenkinek azt adtunk Karácsonyra :-)
Volt olyan is, hogy több mint 1 évig elő se vettem. Aztán vettem a minisütőket, azok kicsit kapósabbak voltak, mert a gyerekeknek pont belefért a kis markába. Meg hát ha már muffin, akkor a mostanában jobban hódító cupcake lett belőlük. De most egy igazán egyszerű süti készült, mégpedig oka az, hogy kisfiam mostanában rákapott a muffinra. Mégpedig a piaci napokon a pékségben kapható vaníliás pudinggal töltöttre. Ritkán jut el velem, csak ha épp nincs oviban, és ilyenkor megveszem neki. És ha már ennyire szereti, akkor nem is sokat teketóriáztam a minap, hogy mit készítsek. Vagyis csak egy picit... mert a vaníliás töltött briósokat vettem célba, de kész akartam lenni, mire hazajön az oviból. És mivel későn fogtam hozzá, már nem volt idő a nyújtásra, töltésre, újra kelesztésre. És akkor bevillant, hogy mennyire szereti a pudingos muffint. Másnap elkészült csokipudingos változatban is, utóbbiakat jól megtömtem pudinggal, aminek köszönhetően jól szétrepedtek a muffinok :-) Sebaj, így is fogynak. A recept még mindig a már általunk megkedvelt, korábban TücsökBogártól szerzett muffin recept.

Hozzávalók
10 dkg margarin/vaj
12,5 dkg cukor
1 tk vanília aroma
2 tojás
csipet só
20 dkg liszt
1 tk sütőpor
1 dl tej
 
Töltelék
1/2 cs pudingpor
3 ek cukor
2-2,5 dl tej
 kevés vaj

A töltelékkel kezdjük, a pudingport a szokásos (vagy a csomagoláson leírt) módon elkészítjük. Félretesszük hűlni. Majd a muffinhoz a puha vajat a cukorral kihabosítjuk, hozzáütjük a 2 tojást, ezzel is kidolgozzuk. Belekeverjük az aromát (elhagyható), a csipet sót, és a sütőporos lisztet. Csomómentesre keverjük, és kevés tejjel lazítjuk a szerkezetét. Papírral bélelt muffinsütőbe kanalazunk egy kevés tésztát, erre megy a töltelék, és végül lefedjük még egy kis tésztával. Itt villát hívtam segítségül a tészta elegyengetéséhez a puding tetején. 200 fokos sütőbe tolva kb. 20-25 perc alatt készre sütjük. Villámgyors uzsonna! Jó étvágyat hozzá!

A csokis változat...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...