2013. május 15., szerda

Karfiolos húspogácsa






Mióta beköszöntött a tavasz, folyamatosan friss zöldségekre vágyom, hogy megvehessem őket a piacon. Mindig nagy bajban vagyok, mert a család fele nem zöldségbarát. Vagyis Férj még inkább jobban, de Egyeske vitamintablettákon él. Még nem sikerült megfejtenem a titkát, hogy miért bojkottál bizonyos ételeket. Ketteske bezzeg bármit hajlandó megkóstolni, ma pl. talált egy szép nagy nyers babot a piacon (hol máshol, mint a földön), azt is a szájából kellett kivadásznom.... De eszik ő hagymát, megkóstolja a kolbászt, szalonnát, a kenyérre kenhető összes létező krémet, és minden nyers zöldséget. Vele talán nem lesz bajom, majd maximum tinédzser korában, ha esetleg nála is beköszönt a "jajj, fogyókúráznom kell" korszak. (Ne így legyen...)
Szóval Férj 2 nagy ellensége a zöldségek terén a brokkoli és a karfiol. Na meg a kelkáposzta. Én viszont nagyon szeretem mindet, így néha próbálkozok.... a múltkor végül sikert is aratott a karfiolos fasírt, így most ezt ismételtem meg, csak most nem zsemlemorzsába forgatva és bő olajban sütve, hanem kevés olajon húspogácsaként. Én már ettem belőle a képen látható 3 korongot, a család csak este teszteli - nekem azonban nagyon ízlett.

Hozzávalók
1/2 kg darált hús
pár rózsa karfiol
1 közepes hagyma
1-2 gerezd fokhagyma
1 tojás
zsemlemorzsa
só,bors
(és a jelenleg elmaradhatatlan medvehagyma :-)

A karfiolt rózsákra szedjük, megmossuk, és feltesszük a tűzhelyre sós vízben főni. Ha kész, lecsepegtetjük, hozzáadtam a durvára vágott hagymát, és a fokhagymát, majd botmixerrel pürésítettem. Ezután jött a hús, a tojás, a fűszerek, és végül annyi zsemlemorzsával, amivel jól formázható masszát kapunk, összegyúrtam. Serpenyőt forrósítunk kevés olíva olajjal, és kb. 1 evőkanálnyi adagokat ellapítunk, majd mindkét oldalukat szép pirosra sütjük. 
Majonézes kukoricasalátával kerül majd tálalásra. Jó étvágyat hozzá! ;-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...