2013. március 6., szerda

Nutellás kekszek


Az ötletet ismét Stahl Judit sugallta, igaz az ő kekszei az "amerikai süti" nevet kapták, és mogyoróvajjal készültek, plusz egy kis csokit is kaptak. Mogyoróvaj hiányában nálam lett Nutella, és biza kihagytam a csokit, a tojást, és a cukor helyett mézzel édesítettem.  Túl sok szót nem is igazán érdemel, ismét a villámgyors kategória, remekül roppan kívül-belül, fém dobozban eláll, uzsonna pár napra kipipálva. 

Hozzávalók
(kb. 35-40 db kekszhez)

12 dkg liszt
1/2 kávéskanál szódabikarbóna
5 evőkanál méz
10 dkg puha vaj
10 dkg mogyorókrém

A sütőt előmelegítjük 175-180 fokra. A lisztet és a szódabikarbónát összekeverjük. Hozzáadjuk az olvasztott vajat, a mézet és a mogyorókrémet. Alaposan összedolgozzuk. Ha betesszük a hűtőbe, könnyebb dolgozni vele, de enélkül se lehetetlen. Nem folyós, csak puha szerkezetű tésztát kapunk. Én még dobtam hozzá egy marék zabpelyhet is. Diónyi gombócokat formázunk, sütőpapírral bélelt tepsire pakoljuk őket, a kezünkkel kicsit ellapítjuk. Néhányat megszórtam kókuszreszelékkel. Az előmelegített sütőbe toljuk, és 13-15 perc alatt készre sütjük. Vidám ropogtatást! ;-)

2 megjegyzés:

  1. Nagyon csábítóak a kekszeid!Nekem most épp van mogyoróvajam,lehet, hogy sort kerítek rá!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...