2013. március 7., csütörtök

Paradicsomos szezámos focaccia?


Igen, talán focaccia... 7végén a csajokkal kimenőt kaptunk, és régi kedvenc pizzázónkban kötöttünk ki. Mindamellett, hogy volt egy szuper esténk, éjfélkor sikerült kiválasztanunk az étlapról egy igazán remek és egyszerű ropogtatni valót, sörkorcsolyát. Azóta tervezem, hogy megcsinálom itthon, és ma eskü neki is akartam esni ebéd gyanánt, mire észbe kaptam, hogy ma szülői értekezlet. Márpedig fokhagymában nem szűkölködne, és az nem vetett volna rám túl jó fényt... úgyhogy majd másik nap, máskor, addig pedig a hűtőben található dolgokból ez készült. 

Hozzávalók
(1 személyre :-) )

100 gramm liszt
kb. 1 dl langyos víz
1 kk só
csipet cukor
10 gramm élesztő
1 ek olíva olaj

Feltét
1 paradicsom
1/2 tv paprika
pár karika erős paprika
(már aki szereti a csípőset)
1 ek olíva olaj
10 gramm szezámmag


A lisztből, a vízben feloldott élesztőből, sóból, cukorból és olajból ruganyos tésztát gyúrunk, és meleg helyen min. fél órát kelesztjük. A feltéthez felkarikáztam mindent egy teflon serpenyőbe. Némi olíva olajat öntöttem alá, és picit összesütöttem/pároltam a zöldségeket, majd rákentem a tésztára, még egy kevés olíva olajjal meglocsoltam, megszórtam a szezámmaggal, és 250 fokra előmelegített sütőbe toltam. Kb. 15 perc alatt készre sült. Én salátával ettem, mind elfogyott :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...