2013. március 19., kedd

Női szeszély József-napra


Bizonyára mindenki számára ismert ez a sütemény, szerintem nincs olyan nagymama/anyuka, aki ne csinált volna ilyet gyerekkorunkban. Férj kedvence ez a süti, legalábbis Anyósom szerint mindenképp, úgyhogy remélem nem fogok mellé. Nagyon sokszor készítette ezt József napra, vagy egyéb alkalmakkor is. És rettentő jól csinálta. Ő nem sokszor készített új dolgokat, bár néha próbálkozott, de mindig visszakövetelték tőle a hagyományosabb süteményeket. Mennyei beiglit tudott sütni, és a női szeszély is isteni finom volt. Sajnos mivel már nincs közöttünk, a receptjét se tudom. És még sose csináltam. De ma mindenképp szerettem volna sütni Férjnek névnapjára valamit. És reggel Egyeske is közölte velem, hogy amíg ő oviban van, én mindenképp süssek tortát, amit majd együtt odaadunk. Hát lehet neki nemet mondani? :) Innen jött az ötlet, hogy akkor a kedvencét öntöm torta formába. Ettől kicsit csálé, mert a formát papírral béleltem, az meg ugye redőződik, de szerintem ez annyira lényegtelen, hisz nem szépségversenyre készült. Az ízéről még nem tudok nyilatkozni, gondolom nem illik megkezdeni az ünnepelt előtt :-) Úgyhogy a tesztelés estére marad. Addig azonban nyugodtan feltehetem a receptet, mert nem fogja olvasni...
A recept Kovács Györgyié a Nosalty oldalról. 26 cm-es tortaformában készítettem, így minden hozzávalót megfeleztem, a tojásokból pedig 4 db-ot használtam fel. Így nem lett egy magas süti, olyan "kecsesen" lapos :) De ebben a formában is úgy gondolom, elfér a teljes mennyiség, bátran használhatjuk. Én az általam használtat adom most meg.

Hozzávalók
Tésztához

4 tojás sárgája
7 dkg cukor
7 dkg margarin
7 dkg liszt
1 kk sütőpor

Tetejére
barack lekvár
4 tojás fehérje
7 dkg cukor

A tojások sárgáját a cukorral habosra keverjük, majd hozzáadjuk a puha margarint, ezzel is alaposan kikeverjük. Majd jöhet a sütőporos liszt, összedolgozzuk. Egy sűrűbb masszát fogunk kapni, ilyet:


Beletesszük a tortaformába. A tésztát enyhén vizes kanál hátuljával könnyedén szét tudjuk teríteni. 170 fokra előmelegített sütőbe toljuk, és kb. 25 percig sütjük. (Utolsó 10 perc nálam légkeveréssel ment). Ne süssük túl, mert a habbal még vissza kell toljuk, tehát akkor vegyük ki, amikor már majdnem kész, de mégse :) Amíg sül, a tojások fehérjét egy csipet sóval elkezdjük verni, és amikor már kemény, lassan adagoljuk hozzá a cukrot, és a cukorral együtt folytassuk a műveletet addig, amíg a cukor teljesen el nem tűnik, illetve elég kemény habot nem kapunk. 
A megsült tésztára kenjünk bőven lekvárt, majd halmozzuk rá a felvert tojáshabot, szépen simítsuk el, toljuk vissza a légkeveréses sütőbe, és kb. 6 percig (amíg szép világosbarna nem lesz a hab) süssük. És ezzel készen is lennénk. Vidám nassolást, és Boldog József-napot minden Józsefnek! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...