2013. március 16., szombat

Forró almás pite


Ez a hosszú 7vége, ami ezzel a zord időjárással párosult, nem éppen kalóriabarát... Konkrétan az orrunkat nincs kedvünk kidugni, sütni viszont volt kedvem, és miután a tegnapi vaníliás kekszeknek rejtélyes módon nyoma veszett, ma is kattogott az agyam, hogy mit sütő legyek :)
És derült égből jött a megvilágosodás, hogy én hetekkel ezelőtt elmentettem egy zseniálisnak tűnő receptet, úgyhogy lázas kutakodásba kezdtem, és szerencsémre megleltem. Nem vagyunk túl sűrűn az aranysárga M-be járók, de azért párszor megfordulunk ott. Kár is erre sok szót fecsérelni, hisz 2 tábor van. Az egyik szereti, a másik nem. Mi az előzőbe tartozunk, de eddig sikerült jól kordában tartanunk a látogatások számát. Viszont nagyobbik gyermek a múltkor megkóstolta az ott kapható almás pitét. Mit megkóstolta? Megette az enyémet az utolsó morzsáig :) Azóta folyton ezt "követeli", ha betérünk. Úgyhogy kíváncsi voltam, ez a recept, amire ráleltem, megközelíti e az eredetit.
Csiperke tette közszemlére találmányát, és  meg is lepett, hogy máshol nem találtam hasonló receptre rákeresés alapján. A kereső első oldalán feldobott kb. 6-8 blog mindegyike az ő receptjét használta kivétel, és módosítások nélkül.
Tapasztalatom: forró, és almás pite valóban. Nagyon finom!!! A töltelék mennyei, a külső tészta nem teljesen hasonlított nálam ahhoz a roppanóshoz, de igazából nem is volt ez baj. Így is nagyon finom volt. Enyhén roppant a külső kéreg még melegen. Kihűlve azonban már teljesen puha. Néhány hozzászólást elolvastam tapasztalatok, vélemények ügyében, úgyhogy tuti lesz még kísérletem ezzel kapcsolatosan. 
B. egy fél elfogyasztása után közölte: Anya, mindig ilyet csinálj uzsonnára! Majd elfogyasztott még 4 felet :-D Igaz még több tucat ilyen gyorsan "pusztuló" uzsonnát tudok előszedni a tarsolyomból, de azért jó volt hallani, no.

Hozzávalók
Tésztához
25 dkg liszt
5 ek olvasztott vaj
fél kk só
(én tettem bele 1 ek cukrot is)
10-12 ek víz

Töltelékhez
30 dkg megpucolt alma
1 ek citromlé
3-4 ek cukor
1 dl víz
fahéj
1 ek főzős vaníliás pudingpor

A tészta hozzávalóit összekeverjük, a vizet apránként adagoljuk hozzá, hogy egy jól gyúrható, kellően rugalmas, nem kemény, és nem ragacsos tésztát kapjunk. Becsomagoljuk fóliába, és betesszük a hűtőbe pihenni 1 órát. (Én addig pihentettem, amíg elkészítettem a tölteléket)

Amíg pihen a tészta, megpucolunk 2 közepes méretű almát, és apróra felkockázzuk. Megszórjuk a cukorral, ízlés szerint fahéjjal, rálocsoljuk a citromlevet, és 1 dl vizet adunk hozzá. Feltesszük főni. Nem kell sokáig, ha felforrt még pár percig kevergetjük, majd 1 ek vaníliás pudingport egy nagyon kevés vízzel csomómentesre keverünk, és hozzáadjuk az almához. Jól összekeverjük, még 1-2 percig főzzük, majd félretesszük hűlni. Hagyjuk teljesen kihűlni, mert a forró töltelék a tésztának nem tesz jót.

A tésztát 8 egyenlő részre osztjuk, egyenként kinyújtjuk akkora téglalapokká, hogy félbehajtva kb. tenyérnyi hosszúságú táskákat kapjunk. Ráhalmozunk egy evőkanál tölteléket az egyik felére. Vizes ujjal bevizezzük a tésztát körbe, és félbehajtjuk. Kicsit még tekerjünk is rá oldalt, alul, felül egyaránt, nehogy szétnyíljon sütés közben, mert ha kifolyik, takaríthatjuk a tűzhelyet :) Forró olajba tesszük, és mindkét oldalát szép pirosra sütjük. Még melegen fogyasszuk. Jó étvágyat hozzá!



Köszönöm Csiperkének a receptet!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...