2013. február 23., szombat

Svéd gyömbéres keksz

A gyömbér adott volt, a héten vettem a piacon, és nem nagyon bírta a strapát, ezért gyorsan kellett hasznosítani. Azért azt hittem, kicsit tovább eláll, de lehet, hogy nem a legjobb fajtára sikerült beruháznom. Hogy mekkora volt, azt nehéz elmondani, kb. 2 hüvelykujjnyi méretű. Van egy számomra kedves Stahl Judit szakácskönyvem, még Férjtől kaptam, amiből azért pár dolgot már sikerült összehoznom, többek között (bár kissé átvariálva) a "zabpelyhes keksz" is innen származik. Néhány blogon is találkoztam már a gyömbéres keksszel, de valahogy sose hozott igazán lázba. Viszont a gyerekek nagy keksz evők, és ha időm is engedi, akkor sokkal jobban érzem magam, ha itthon készült kekszet adhatok nekik uzsonnára. Így ma végre kipróbáltam, és nagyon kellemesen csalódtam benne. Kívül enyhén roppanós, belül puha, omlós, és a délutáni kávém mellé remek kísérő.... Hát akkor a bevezető után jöjjön a recept Stahl Judittól. Változtatás nem is történt, igazából a végső mozzanatot (tojásfehérjével lekenni és cukorral megszórni) hagytam csak ki, mert sajnáltam erre felütni egy tojást, és szerintem cukor se kell több hozzá, mint amennyi a tésztában van.

Hozzávalók
2púpos kávéskanál őrölt gyömbér
(frissből hát nem is tudom, én beletettem mind, ami volt
kb. egy púpos evőkanálnyi lereszelve)
1 kávéskanál őrölt fahéj
1 késhegynyi őrölt szegfűszeg
1 késhegynyi őrölt fehérbors

20 dkg finomliszt
1/2 kávéskanál szódabikarbóna
1 nagy csipet sütőpor
10 dkg cukor
(szerintem elég 5 dkg is)
10 dkg puha vaj
5 evőkanál méz

A sütőt előmelegítjük 190 fokra. A fűszereket összekeverjük, és a liszthez szórjuk. Hozzáadjuk a sütőport, a szódabikarbónát, a cukrot, és elmorzsoljuk az egészet a puha vajjal. Hozzácsurgatjuk a mézet is, és gyors mozdulatokkal összegyúrjuk egy gombóccá. Ha nagyon ragadna, egy kis lisztet még tehetünk hozzá, de alapból egy puha, nagyon könnyen gyúrható tésztát kell kapjunk. Pici, kb. 2 cm átmérőjű gombócokat gyúrunk, és egymástól távol sütőpapírral bélelt tepsire ültetjük őket. A kezünkkel ellapítjuk, majd 8-12 perc alatt (nekem az arany középút, a 10 perc pont elég volt) készre sütjük őket. Uzsonnára, kávé mellé, bárhogy kiváló! Jó étvágyat hozzá! ;-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...