2012. július 9., hétfő

Zabkása

Fura, de még életemben nem ettem zabkását. Változik a világ, aztán persze idővel megismétli önmagát. Az utóbbi években egyre több a tudatosan étkező ember, egyre több konyhában kerülnek terítékre a "régi" idők ételei is... Nálam most jött el az idő, hogy kipróbáljam. Erről jut eszembe, hogy Férj talán evett úgy 5 éve, amikor Siófokon voltunk nyaralni egy nem túl jó szállodában. Még fel is volt háborodva, hogy úristen milyen kosztot adnak reggelire itt. Megjegyzem tényleg nem volt túl jó a félpanziós ellátás :) Csak most az nem dereng, hogy végül beadta e a derekát, és megkóstolta, vagy sem. Én tuti kihagytam.
A hőségre való tekintettel a zabpelyhes keksz szóba se jöhetett, mert nálunk az úgy készül, hogy minimum dupla adag, az kb. 6 tepsi, és az nagyon nem tolerálható ilyenkor nálam :) Természetesen B. ezt se kóstolta meg, pedig nagyon lelkesen segített az elkészítésében, reméltem ez meghozza a kedvét, de tévedtem... Szerintem érdemes elkészíteni tört szemű zabpehelyből, nekem az egésszel kicsit túl darabos volt, így botmixeltem rajta egyet. Hogy a nyálkássága ennek köszönhető e, azt nem tudom, de az ízén még ez sem rontott. Fotózni türelmetlen voltam, a kanál se áll jól, a kép se tökéletes, de ez a meleg tényleg leszívott rendesen minden területen :)

Hozzávalók:
10 dkg zabpehely
2 dl tej
2 dl 100%-os almalé
1 kk fahéj
2-3 ek méz

Egy teflon serpenyőt felforrósítok, beleszórom a zabpelyhet, és 2-3 perc alatt, kevergetve felmelegítem. Hozzáöntöm a tejet, rászórom a fahéjat, és takarék lángra téve a tűzhelyet, kevergetve várom, hogy beszívja a tejet a zabpehely. Ha már szinte beszívta, hozzáöntöm az almalevet is, pár percig még együtt melegítem, majd leveszem a tűzről, hozzákeverem a mézet, és hagyom pihenni, hogy beszívja az összes nedvességet. Friss, aszalt gyümölcsökkel, magvakkal egyaránt finom. Én natúr készítettem, pont azért, hogy nagyobb legyen rá az esély, hogy B. eszik belőle :) Nem lett nagyobb... :) Jó étvágyat!

2 megjegyzés:

  1. Szeretem a zabpelyhet! Meg a kölest is:-) Ilyenkor azért inkább kihagyom, mert a "melegítő" ételek közé tartoznak! Ezt a változatot még nem kóstoltam, de ha lehűl egy kicsit, tuti kipróbálom!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én a maradékot ma este ettem meg hűtő-hidegen, és bizton állíthatom, hogy nekem nagyon ízlett :)rákockáztam szintén hideg sárgadinnyét, hm.... még barack is jó lett volna, de elfogyott :(

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...