2011. április 18., hétfő

Ebéd pikk-pakk, azaz paradicsomos penne

Mivel a mai napra időpontunk volt a pulmonológiára, és persze lehetetlen időpontban,  amikor ugrik az egész délelőtt, és belenyúlunk az ebédidőbe is. Így hát ebédet nem volt időm főzni. Persze, ha összekapom magam, beleférhetett volna, de képtelen voltam rávenni magam reggel még :)
Gondoltam, majd útközben keresünk valami kifőzdét, és ott megebédelünk. Hát pechünkre semmi kajálda nem volt a közelben, így maradt a péksüti, és amíg B. alszik, gyorsan összedobtam a 10 perces ebédünket.
Íme...

Hozzávalók: Kb. 25 dkg száraz penne, vagy bármilyen tészta, 4-5 szem nagyobb paradicsom, vagy 1 doboz konzerv, 2-3 gerezd fokhagyma, bazsalikom, oregano, só, bors, olívaolaj, reszelt sajt

Nos a tészta mennyiségét elfelejtettem kimérni, így most csak saccolom, de ránézésre gondolom mindenki tudja, mennyit eszik meg :) A tésztának feltesszük forrni a vizet, ha felforrt, beleöntjük a száraz tésztát, és kifőzzük. Amíg fő, egy serpenyőben kevés olívaolajat hevítünk, rádobjuk a kockára vágott paradicsomot v. konzervet. Ha sima paradicsomot használunk, addig főzzük, amíg szét nem fő. Ha konzervet, akkor elég fakanállal szétnyomkodni, és összefőzni a fűszerekkel. Rádobjuk a zúzott fokhagymát, a friss (de lehet szárított is) bazsalikomot, oreganót, sózzuk, borsozzuk. Ha kész, a kifőtt tésztát hozzáadjuk, összekeverjük. Reszelt sajttal tálaljuk. Nekem most csak trappista volt itthon, de parmezánnal biztos tutibb :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...