2011. április 17., vasárnap

Madártej kétbalkezeseknek

Igen, bizony, ez egy egyszerű recept, nem mellesleg pedig Nemere Ilona: Szakácskönyv kétbalkezeseknek c. könyvéből való, innen a név :) Még házasságom elején kaptam ajándékba, és már sokszor kisegített a mindennapokban, nem tagadom :) Azóta azért már alap dolgokhoz szereztem kellő rutint, de van amikor még igenis rászorulok az útmutatóra.
A madártejet mindenki ismeri, és nagyon sokan szeretik. Mi se vagyunk ezzel másképp. Igazából egyetlen gondom volt vele mindig is, mégpedig az, hogy tiszta macera.... Na nem azért, mert bonyolult, csak hosszadalmas kifőzni a habokat a már felforrt tejben, ami így volt, hogy oda is kapott néha, és kicsit megkaramellizálódott a desszert, azaz szimplán rossz lett és kész :) Arról pedig nem is beszélve, hogy a habfelhők szépen megnőttek a forró tejben, de amint kiszedtem őket lecsepegni, összeestek, semmi tartásuk nem volt.
Aztán egy ismerős azt mondta, ő mikrózza a fehérjét úgy egyben, és ha kész, akkor szaggatja. Ezt is leteszteltem, működik, de nekem az állaga nem volt tökéletes, kicsit gumis lett. Ez nem jelenti, hogy minden mikrózás után ilyen, nem tudok nyilatkozni, lehet hogy én túlhevítettem, passz. És most 7végén leültem a gép elé, hogy keressek más alternatívákat is. Így bukkantam rá a No salty oldalon a sütött habra.
A madártej tehát Nemere Ilona és Nosaly egyvelege lett egy pici módosítással, azt hiszem megtartom a receptet, nekem a hab tökéletesen ízletes lett.

Hozzávalók: 1,5 liter tej, 6 db tojás, 1 ek liszt, 10+5 dkg cukor, 1 cs. vaníliás cukor, csipet só

A tejet feltesszük forrni, közben a tojásokat szétválasztjuk. A sárgáját habosra keverjük 10 dkg cukorral és a vaníliás cukorral, majd hozzáadjuk a lisztet. 
A sütőt előmelegítjük 220 fokra, és a tojás fehérjét egy csipet sóval (tényleg csipettel, nekem egyszer megborult, sósan nem valami finom) és 5 dkg porcukorral addig verjük, amíg kemény nem lesz. A habból kanállal halmokat szaggatunk egy sütőpapírral bélelt tepsire, és a forró sütőbe toljuk, kb. 5 percre, de figyeljük, mert hamar megég, ha picit barnul a teteje, kiszedhetjük. 
Ha a tej felforrt, félrehúzzuk a tűzről, a kikevert tojássárgába kanalazunk pár kanállal, kikeverjük, majd az egészet hozzáöntjük a forró tejhez. Tűzre vissza, újraforrásig folyamatosan keverjük. Kis tálakba szedjük, rá a tojáshabot, jól lehűtve tálaljuk. Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...