2011. január 3., hétfő

Csirkemájas-cukkinis Bulgur

Egyszer már volt szerencsém a bulgurhoz, még a céges menzán, és nekem nagyon ízlett. Főleg, hogy a rizst nem nagyon szeretem, csak ha muszáj, akkor eszek. Tegnap amíg apósnak vásároltuk a diabetikus cuccokat, megakadt a szemem rajta. Az volt a "szerencse", hogy elnéztem az árát. Ó mondom 200 ft, nem is drága fél kilóért, szóval be is pattant a kosárba. Aztán persze később a pénztárnál eszméltem, hogy ez azért majdnem 3szor annyi.... Na sebaj, néha kellenek a különlegességek, és ez az.

Ma el is készítettem, csirkemájjal és cukkinivel megspékelve. Szerintem fini, apának tuti megint a "fura" kategória lesz, de persze kíváncsian várom a zsűrizését :)
A bulgur-ról egyébként itt olvashattok bővebben: http://hu.wikipedia.org/wiki/Bulgur

Hozzávalók: 200 gramm bulgur, 1/2 kg csirkemáj, 1 közepes cukkini, 1 kis fej hagyma, só, bors, majoranna, pirospaprika, reszelt sajt

A bulgurt kétszeres mennyiségű vízzel puhára főzzük, akárcsak a rizst (én kevés olajon előtte megfuttattam a szemeket). Közben olajon hagymát dinsztelünk, rádobjuk a csíkokra vágott csirkemájat, "fehéredésig" pirítjuk, meg még egy kicsit tovább :) 
Hozzáadjuk a kockákra vágott cukkinit, keverünk rajta, adhatunk hozzá pirospaprikát és majorannát, valamint borsot. Felöntjük egy kevés vízzel, és ha már majdnem puha a máj és a cukkini is, elfőzzük a vizet. A végén megsózzuk, hozzáöntjük a bulgurt, összekeverjük, és reszelt sajttal megszórva tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...