2011. január 4., kedd

Sütőtökös-fetás csiga

Adott volt egy sütőtök a kamra kövön, meg egy csomag feta a hűtőben. Aztán gép bekapcs, DV blogját áttanulmányoztam, rákerestem a hozzávalókra, és ezt találtam :) Most, hogy elkészült, szinte biztos vagyok benne, hogy apának nem fog ízleni :) Szerintem fincsi, egy kicsit talán savanykás, ezt annak tudom be, hogy nem "fajtiszta" fetát használtam, hanem sajnos csak utánzatot... Ettől függetlenül szerintem finom, sőt mielőtt beugráltak a számba, cseppentettem rá pár csepp tökmagolajat (új szerzemény, örök hála érte Tesóméknak, hogy megismertettek vele), és szerintem nagyon sokat dobott rajta.

Hozzávalók: 30 dkg liszt, 3 dkg vaj, 1 dl joghurt, só, 1/4 élesztő, langyos víz, 30 dkg sütőtök, 1 nagyobb fej lilahagyma (sima is jó), 15 dkg feta, olivaolaj

Kb. 1 dl langyos vízben feloldom az élesztőt. A lisztben elmorzsolom a vajat, hozzáadom a joghurtot, sózom. Majd szépen apránként hozzáteszem az élesztős vizet. Azért apránként, mert liszttől függően lehet h. még az 1 dl is sok, de az is lehet, h. kevés :) szóval figyeljük, hogy veszi fel a tészta. Ezután tegyük langyos helyre, és 1,5 órát pihentessük. Amíg pihen kockázzuk apróra a sütőtököt, vágjuk a hagymát félbe, majd vékonyan szeleteljük. Kevés olajon a tököt és a hagymát pároljuk puhára, kicsit oda is éghet, az se baj. Ha kész, villával törjük össze a sütőtököt, majd adjuk hozzá a fetát. A sütőt 230 fokra előmelegítjük. A tésztát 2 részre osztjuk, egyenként kb. 20x30 cm-esre nyújtjuk, feléig megkenjük a töltelékkel, és a hosszanti oldalán szorosan feltekerjük. Bő ujjnyi vastagságúra szeleteljük, és sütőpapírral bélelt sütőlapra pakoljuk. 15 perc alatt megsütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...