2013. augusztus 29., csütörtök

Zöldséges krémek


Elsőként egy sárgarépás karfiolkrém készült a héten, majd a Nosalty facebook oldalán közzétett lenmagos cukkinikrém látványa után egy cukkinikrém is követte. Bár ezeket a krémeket mi sokszor majonézzel fogyasztjuk, most ezt igyekeztem elhagyni. És lám, így is fincsi egy zöldségkrém.

Sárgarépás karfiolkrém

Hozzávalók
néhány rózsa karfiol
1 répa
petrezselyem
1-2 ek tejföl
1 mk mustár
1 kis gerezd zúzott fokhagyma
só, bors

A történet nálam úgy kezdődött, hogy elkezdtem főzni a karfiol levest annak rendje és módja szerint, mindent beledobálva. És amikor már puha volt minden zöldség, kiszedtem a karfiolból és a répából párat magamnak, botmixerrel pürésítettem, fűszereztem, tejföllel lazítottam, és pirítóssal elfogyasztottam. Rém egyszerű, és nagyon-nagyon finom. Én imádom a karfiolt minden formában, a családnál sajnos feketelistás zöldség....


Szezámmagos cukkinikrém

Hozzávalók
1 közepes cukkini
1 nagyon kis fej vöröshagyma
olíva olaj
só, bors 
1-2 gerezd zúzott fokhagyma
1 kk mustár
1 ek tejföl
1-2 teáskanál szezámmag

Mint láthatjátok, a lenmag helyett szezámmagot használtam, lenmaghoz még nem volt szerencsém, legalábbis a kamrapolcról még nem került sose elő :-) Kevés olíva olajon a hagymát és a meghámozott, kockákra vágott, kimagozott (ha nincs nagy magja, ezt a mozzanatot elhagyhatjuk) cukkinit kissé megsütöttem, megfonnyasztottam. Rászórtam a szezámmagot is, had pattogjanak kicsit a serpenyőben. Mély tálba öntöttem, amikor már nem volt forró, és botmixerrel pürésítettem. Ízesítettem a fűszerekkel, hozzáadtam a tejfölt. Ez lazább szerkezetű lett, mint a karfiol krém, de ez várható is volt, nem szerettem volna sózva kiáztatni, kinyomkodni a cukkini levét sütés előtt, tehát minden alkotóelemét meghagytam tudván, hogy ez inkább egy mártogatós szósz lesz. Sajtos rudakat sütöttem, és vígan mártogattam bele. Utóbbi nem annyira diétás és egészséges, tudom... :) de annál finomabb :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...