2013. augusztus 25., vasárnap

Sült pisztráng



Pénteken 10 óra magasságában gondoltunk egyet, és miután összepakoltunk kis hátizsákunkba, úgy 11 körül célba vettük Lillafüredet és Egert. Kicsit hosszú volt az út, de mindenképp megérte. Látogatást tettünk a Szent István cseppkőbarlangba. B. roppant mód élvezte a különböző formájú cseppkövek nézegetését, meg úgy az egész sötét barlang"túrát". Egyetlen nyafi se volt, hogy fázna, pedig csupán 10 fok volt odabent.... Jó, hát mondtam, hogy hirtelen vágtunk neki, meleg ruhát nem pakoltam, de azért a gyerekeknek volt 1-1 kardigán.
Lillafüredi sétánk végeztével ellátogattunk a helyi pisztrángtelepre, ahol szert tettünk 2 szép, méretes pisztrángra. Noha már volt szerencsém ehhez a halhoz, most mégis nagy örömmel töltött el, hogy közvetlenül a "gyártótól" :-) vásárolhattuk. Így igazán friss halat kaptunk. Sajnos csak másnap jutott el a sütőig, de ennél nagyobb baj sose érjen. Hazafelé tartva megálltunk Szépasszony-völgyében, ahol beszereztük néhány jófajta bort, hogy így legyen kerek a napunk :)

Tehát a pénteki kaland után szombaton bevetettem magam a konyhába, és pisztrángot sütöttem. Méretéből adódóan a paprikás lisztes - olajban sütős változat szóba se jöhetett. Sokáig a legegyszerűbb só-bors-fokhagyma-citrom felé hajlottam, aztán reggel Férj talált egy cikket a Lillafüredi pisztrángról, egészen pontosan a pisztrángtelep vezetője, Hoitsy György receptajánlatát. Elolvashatjátok ITT ti is. Ebben a cikkben szerepelt egy tejfölös pisztráng sütőben sült változata. Nem kellett csalódnom benne. A baj csupán annyi volt, hogy nekem nem volt bacon szalonnám, és bár roppant ízletes volt így is, bizonyára sokat dobott volna rajta. Próbáljátok ki, remélem nektek is ízleni fog! ;-)

Hozzávalók
egy 70 dkg-os konyhakész pisztráng
(vagy több kicsi)
1 kis doboz tejföl
3 ek olíva olaj
1 tk mustár
1 tk pirosarany
bors
1 tk magyaros fűszerkeverék
(nálam grill fűszerkeverék)
4 gerezd fokhagyma
majoranna
(én ezt elfelejtettem)
bacon 
(nálam kimaradt)

A pisztráng tisztításáról is olvashattok a fent említett cikkben. Mi megpucoltattuk a halat a helyszínen, így csak át kellett mosnom, letörölgetnem. Besóztam kívül belül. Kikevertem a tejfölt a többi hozzávalóval együtt, és rákentem a halra. A belsejébe is tettem az öntetből. Még egy kevés olíva olajjal meglocsoltam a szalonna hiányában az egészet. Alufóliával lefedtem a tepsit, és előmelegített sütőbe toltam kb. 200 fokra. Kb. 20 percig sütöttem lefedve, majd levettem a fóliát, és pirulásig sütöttem. Nekem légkeveréssel szebben sült itt már. Picit hűlni hagyjuk, majd óvatosan átemeljük egy tálra, és kedvünk szerinti körettel kínáljuk. Mi salátát és sült burgonyát ettünk hozzá. 

A halhoz remekül passzol félszáraz, vagy száraz fehér, esetleg rozé bor. Mivel mi most nem ilyeneket szereztünk be a Szépasszony-völgyében, így egy korábban vásárolt, isteni finom Irsai Olivér-t ittunk kísérőnek. Húúúúú, hát finom volt, na :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...