2013. március 22., péntek

Vajsör


Bár ez valójában inkább "téli" itóka, szerintem még épp időben hoztam, hiszen ha hihetünk az időjósoknak, még biza nincs vége a télnek.... Nálunk verőfényes napsütés van, ami kicsit a tavasz érzetét kelti bennünk, de annyira fúj a szél, hogy gyakorlatilag meg lehet fagyni... Úgyhogy igen, szerintem abszolút aktuális még ez a bejegyzés. 
Ha valakinek nem mond semmit az, hogy Vajsör, ne aggódjon, nekem se mondott :) Pedig láttam az összes Harry Potter filmet, de vagy szimplán elkerülte a figyelmem, vagy a filmben nincs is róla említés. Általában szeretem, ha előbb olvasok el valamit könyvben, és utána látom a filmet, de most ez fordítva történt. Szülinapomra megkaptam ajándékba az első 4 kötet HP könyvet (nekem ez régebben kimaradt, így felnőtt fejjel olvasgatom, de nagy örömmel), úgyhogy duplán aktuális a bejegyzés, habár.... az első 2 köteten vagyok eddig túl, de még nem ittak a boszorkányok/varázslók vajsört :) Majd bizonyára eljutok ahhoz a részhez is, mert ez állítólag a kis mágusok itókája... Roppant egyszerű elkészíteni, a gyerekek szerintem kivétel nélkül imádni fogják. Egyre több helyen lehet rálelni a receptre, és túl nagy eltérés sincs bennük. Szerettem volna belinkelni azt is, hogy hol találtam rá először, de hiába keresem, nem lelek rá, így csak arra a blogra tudlak titeket átirányítani, ahonnan a végső receptet vettem: ÍME
Én csak a szerecsendiót hagytam ki belőle, mert féltem, hogy úgy esetleg nem fogyna el olyan gyorsan, kevesen szeretik a jellegzetes ízét, az én gyerekem meg igen válogatós.

És akkor a recept...

Hozzávalók
2 főre
2 bögre tej
2 ek cukor
2 kockácska teavaj 
(kb. 2 púpos teáskanál)
fahéj
1 kis kikapargatott vanília
(nem kötelező)

A vajat a tejforraló lábosban felolvasztottam, rászórtam a cukrot, és világos barnára karamellizáltam rajta. Lehúztam a tűzről, óvatosan hozzáöntöttem a tejet (a hideg hatására összeugrik a cukor), megszórtam fahéjjal (itt adhatjuk hozzá a vaníliát is), és az egészet felforraltam. A végén egy kicsit átmentem rajta botmixerrel, hogy habos legyen. Nagyon fincsi, mi ebéd után ittuk ma "nasiként", de az esti kakaót is helyettesítette már. Próbáljátok ki!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...