2012. november 13., kedd

Lila hagymás pogácsa kacsazsírral



Most sült ki az utolsó adag is. A Márton-napról megmaradt kacsazsírt (sehol nem kaptam libát, így elképzeltük, hogy libát eszünk, és jóízűen faltuk a kacsacombokat) szerettem volna hasznosítani, és bár kifliket terveztem eredetileg, mégis meggondoltam magam. Úgyis nagyon rég készült már pogácsa, és ha marad esetleg holnapra, tudok vinni anyukámékhoz is. Ez a terv, aztán meglátjuk marad-e :)
Az egyszer már tökéletesen bevált receptet szedtem elő, akkor sonkás pogácsa készült belőle.
Magán a recepten igazán nem módosítottam sokat, csak a margarin helyett kacsazsírral kentem meg a rétegeket. És ahogy a címből is adódik, nem sonka, hanem lila hagyma került bele.
A pihentetésre most nem állt rendelkezésemre egy egész éjszaka, de 3 óra is megtette. A zsírral dolgozásnak egyetlen hátránya volt (legalábbis szerintem az lehetett a ludas), hogy kissé elcsúsztak a rétegek sülés közben, így néhány pogácsa deformált lett. De kit érdekel? Engem ugyan nem :) Nem versenyre készültek... Aztán persze az is lehet, hogy csak a mérettel volt a gond. Még sose használtam ilyen pici pogácsa szaggatót, most viszont azt szerettem volna, ha jó sok kis falat lenne belőle. De akkor lássuk a receptet...

Hozzávalók:
50 dkg liszt 
1 púpos ek. zsír 
 1 dl tej
1 kk cukor
40 g élesztő
1 tojás
2-3 dl tejföl
3 tk. só

kacsazsír 
2-3 kisebb fej lila hagyma

Tetejére:
1 felvert tojás

A lila hagymát felkockáztam, és kevés kacsazsíron megfuttattam, majd félretettem hűlni.
Az élesztőt a langyos tejjel és a kevés cukorral hagytam felfutni. A lisztet a zsírral összemorzsoltam, hozzáadtam a többi hozzávalót és a felfuttatott élesztőt. Alaposan összedolgoztam, majd az egészet kinyújtottam. Megkentem nagyon vékonyan kacsazsírral, és rápakoltam a lila hagymát.

Ezután jön a hajtogatás. A tészta egyik szélét behajtjuk kb. 2/3 részig, majd erre ráhajtjuk a másik oldalt. Végül a fenti részt hajtjuk 2/3 részig, és az alsót ráhatjuk.


Újra kinyújtjuk, vékonyan megkenjük ismét zsírral, újra hajtogatjuk, kinyújtjuk, kenés, hajtogatás. Tehát háromszor hajtogatjuk. Ha kész, egy tálat picit kilisztezünk, beletesszük a tésztát, a tetejére is szórunk lisztet, és betesszük a hűtőbe pihenni. Jó, ha áll egy éjszakát, de ha ennyit nem is, legalább 3 órát pihentessük.
Miután kellően kipihente magát, a sütőt bekapcsoltam 180-200 fokra, a tésztát lisztezett munkafelületen jó ujjnyi vastagságúra nyújtottam, a tetejét egy recés késsel bevagdostam, és egy aprócska pogácsa szaggatóval kiszaggattam. A pogácsákat sütőpapírral bélelt tepsire pakoltam, felvert tojással óvatosan lekentem a tetejüket, és kb. 15 perc alatt készre sütöttem őket.



1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...