2012. november 9., péntek

Gesztenyés-vaníliás kalács

Tegnap egész reggel azon törtem a fejem, hogy mit süssek délutánra a családnak. És akkor jött TücsökBogár fotója, koszorúja, és már tudtam is. Azért meg kell valljam, az a koszorú gyönyörű. És a fotó is. Nekem egyik sem jött össze. Mondjuk koszorúhoz hozzá se fogtam, ismerem magam ennyire. A fotóhoz meg sem az ihlet, sem a fények nem voltak a társaim. Viszont annyira finom lett, hogy mindenképp megérdemli a lejegyzést, hogy később is előkaphassam a receptet. Előkutattam a kelt tésztás receptjeimet, de többnyire vagy tojásfehérjéket, vagy tojássárgákat tartalmazott, viszont semmiképp nem vágytam most felesleges fél tojásokra. Így született meg a lenti recept.


Hozzávalók
50 dkg liszt
2,5 dkg élesztő
10 dkg cukor
2 dl tej
2 ek olaj
2 egész tojás
1 tk vanília aroma
csipet só

Töltelék
25 dkg gesztenyemassza 
(ha natúr, akkor adjunk hozzá cukrot és rumot)
1 cs. vaníliás pudingpor
3 dl tej
3 ek cukor

Tetejére
1 tojás

A vanília krémmel kezdjük, a csomagoláson leírtak szerint járunk el, csak kevesebb tejjel dolgozunk, hogy jó sűrű krémet kapjunk. Esetemben a csomag pudingport 3 ek cukorral és kevés tejjel csomómentesre kevertem, közben a maradék tejet feltettem forralni, és forráspontnál hozzáöntöttem a pudingport. Addig főztem, amíg besűrűsödött. 
A lisztet dagasztótálba tesszük, közepébe fészket készítünk, beletesszük a cukrot, rámorzsoljuk az élesztőt, és ráöntjük a langyos tejet. 15 perc alatt letakarva, langyos helyen hagyjuk felfutni az élesztőt. Utána hozzáadjuk a többi hozzávalót is, jól összegyúrjuk a tésztát, majd 2 felé szedjük. Téglalappá nyújtjuk őket egyesével, kb. fél cm vastagságúra. Az egyiket megkenjük a gesztenyével, a másikat a vanília pudinggal. feltekerjük őket a hosszanti oldaluknál fogva, majd a 2 tekercset összefonjuk (ahogy azt tettük az Angyalkalács esetében is), sütőpapírral bélelt tepsire tesszük. Nálam ez a módszer azért volt praktikus, mert nem keveredett a gesztenye a vaníliával, és mint az várható volt, kisfiamnak csak a vaníliás csúszott :)
Fél órát hagyjuk pihenni a tésztát, majd 160 fokon kb. 25-30 perc alatt megsütjük.  Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...