2012. május 14., hétfő

Rozmaringos-olívás focaccia


Nagyon sok szót nem érdemel az alábbi recept, mert roppant egyszerű és gyors, mégis finom. Valamelyik nap jutott ez nekem ebédre, a fiúknak volt itthon főtt étel, magam miatt pedig nem szívesen pepecseltem sokat, valamint végre csak és kizárólag az én ízlésemre kellett hagyatkozzak, és a múlt 7végén grillezett kenyérből kimaradt rozmaringot most volt mibe belecsempésznem :)
Általában szeretem, ha az ételeim minimál fűszerezésűek. Pl. a sült csirkét szimplán sóval-borssal-fokhagymával szeretem. És nagyon sok étellel vagyok így. Egyrészt mert így szoktam meg, így szeretem, másrészt pedig a családom kevésbé szereti az újdonságokat. És lássuk be, 1 személy miatt (főleg ha az az 1 személy én vagyok) nem mindig éri meg próbálkozni.... A rozmaring is csak nő és nő a kertben, de nagyon kevés dologhoz érzem azt, hogy "jogosult" vagyok felhasználni :) Néha bedobom a sütőbe a húsok mellé, és ennyi.
Most ebbe a tésztába sült bele, és nagyon fincsi lett. Az alaptészta itt se más, mint a már jól bevált pizza, grissini, grillezett kenyér. Az ízesítés mindenkire rá van bízva... Az ötlet, az, hogy a focaccia, mint olyan, egyáltalán létezik, Dolce Vita érdeme.

Hozzávalók: 
a képen látható méretű focacciához
25 dkg liszt
1 tk só
csipet cukor
1/4 élesztő
1,5 dl víz
1,5 ek olíva olaj 
(hiányában bármi jó)
fűszerek

Az élesztőt a langyos vízben feloldjuk, és mindent összekeverünk, összegyúrjuk a tésztát jó alaposan. Fél órára félretesszük langyos helyre pihenni. Ha kész, csak kihúzkodjuk a kezünkkel. Ennek ugyanis nem kell olyan vékonynak lennie, mint a pizzának. Tetejére dobhatunk pl. olajbogyót (ezt picit nyomkodjuk a tésztába), paradicsomot, vagy amit gondolunk. Ha javasolhatom, akkor a paradicsomot egy serpenyőben picit fonnyasszuk meg. Nekem most erre nem volt időm :) A végén locsoljuk meg olíva olajjal a tésztát, és 250 fokra előmelegített sütőben kb. 10 perc alatt süssük meg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...