2011. november 22., kedd

Aranygaluska

Életem első aranygaluskája, és a csatolt fotó is már lassan 2 hónapja készült, de a korábban említett okok miatt még nem került fel a blogra. És elég "foghíjas", mert csak így egészben tudtam fotózni, gyorsan fogyott, nem tudtam darabjaira szedve, öntettel meglocsolva megörökíteni :) Majd legközelebb... Lilu vetette fel a kérdést facebook-on épp az imént, hogy a már kelő tésztájából bukta vagy galuska legyen, és akkor újra bevillant, hogy még nem jegyeztem fel a blogra a receptet, ami vétek, mert ami nálam nincs leírva, annak a receptje feledésbe vész... :( ez esetben pedig igazán kár lenne érte... Úgyhogy sebtiben, amíg ketteske alszik, egyeske pedig építi az autópályát, megörökítem magam és az utókor számára :) A recept természetesen ismét TücsökBogár konyhájából érkezett :)

Hozzávalók
Tésztához: 60 dkg finomliszt, 2,5 dkg élesztő, 3-4 dl tej, 2 db tojás, 6 dkg vaj, 10 dkg cukor, 1 mokkáskanál só, egy kevés rum
Mártogatáshoz: kb. 10-15 dkg olvasztott margarin
Szóráshoz: 15 dkg darált dió,15 dkg cukor

A lisztet a dagasztó tálba teszem. A közepébe fészket alakítok ki, amibe beleteszem a cukrot. Rámorzsolom az élesztőt és felöntöm a langyos tejjel. Nekem a 60 dkg liszthez először sok volt a 4 dl tej, amit az eredeti recept ír, gondolom liszt függő, hogy mennyit vesz fel. Ezért később már nem adtam hozzá mindet, csak egy keveset az élesztő futtatáshoz, aztán az összedolgozásnál apránként a többit. Kb. 3 dl-t vett fel nálam. Szóval fészek, élesztő, cukor, tej, aztán hagyom, hogy 15 perc alatt felfusson az élesztő.
Minden hozzávalót a dagasztó edénybe teszek majd 5 perc alatt először a legkisebb, majd a legnagyobb fokozaton összekeverem. Kb. 1 órát kelesztem langyos helyen. A megkelt tésztából diónyi gombócokat csippentek le, 2 tenyér közt meggörgetem, egyenként olvasztott vajba mártogatom és sütőpapírral bélelt tepsibe helyezem, kissé lazán. (Lehet nyújtani és szaggatni is, nekem erre nem volt se időm, se energiám :-D ) Ha az első sor megtelt, az egészet megszórom a darált dió és cukor keverékének egy részével és még egy sor galuskát teszek rá. Ezt addig folytatom, amíg a tésztám el nem fogy. Langyos helyen, letakarva még fél órát kelesztem. 180-200 fokos sütőben (alsó-felső lángon) kb. 45 percig sütöm. Vanília sodóval tálalva a világ egyik legjobb desszertje :)
Ha nem fogy el (ritkán van rá példa ) másnap a mikróba 30 mp-re betéve újra puha állagúvá varázsolható! (próbáltam, és igaz) Ja és lefagyasztható! (ezt még nem próbáltam, mert mindig elfogyott, de hiszek TB-nak ;-) 

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...