2010. december 18., szombat

Karácsonyi apró falat :) - avagy a linzer

Úgy tűnik, ma sikerült hozzálátnom a karácsonyi előkészületekhez. 2 nappal ezelőtt, a kórházi ágy mellett ülve még nem is reméltem, de most itthon vagyunk, és gőzerővel készülünk az ünnepekre.
A linzer már-már szokássá vált, ez a 3. karácsony, hogy készítem, azt hinném, hogy ez olyan snassz, és nem jó, meg megmarad, aztán kiderül végül mindig, hogy igenis elfogy :) Volt hogy dióval töltöttem, és csokiba burkoltam, de most az egyszerű, mezei változatnál maradtam, 2 tallér közé lekvár.
És bátran mondhatom, hogy igazán egyszerű, és gyors. Mondjuk azt hittem lassabb lesz, ha Benedek is segít, de miután közölte, hogy ő nem akar lukasztgatni, meg egyáltalán nem akar nekem segíteni, így jelentősen felgyorsultak az események :)

Linzer
Hozzávalók: 400 gr finomliszt, 150 gramm kemény vaj/margarin, 150 gr porcukor, 1 cs. vaníliás cukor, csipet só, 2 tojássárgája, 1 cs. sütőpor, 2 ek. rum

A lisztben a felkockázott kemény vajat szétmorzsoljuk. Hozzáadjuk a porcukrot, a vaníliás cukrot, 1 csipet sót, valamint a tojássárgákban elkevert sütőport és végül a rumot. Gyors mozdulatokkal összegyúrjuk, cipót formálunk belőle (ha nem áll össze, kevés vizet még tehetünk hozzá), fóliába csomagoljuk és hűtőszekrényben fél órát pihentetjük. Pihenés után lisztezett deszkán kb. 3 mm vékonyra nyújtjuk, pogácsaszaggatóval kiszúrjuk. Sütőpapírral bélelt sütőlapra pakoljuk, és 180 fokra előmelegített sütőben, középső bordamagasságon 10-12 perc alatt világossárgára sütjük. Ha kihűlt, 2 korongot lekvárral összeragasztunk. Fémdobozba zárva 2-3 hétig is eláll.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...