2013. július 11., csütörtök

Sárgabarack fagylalt



Első fagyi, amit gyártottam. Így elsőre egész jó. Ami hiba felfedezhető benne, az annyi, hogy nem volt annyi tejszíne, amennyit az eredeti recept írt, így kevesebbel dolgoztam. A barack íze elég intenzíven átjön, ami ugye nem baj. De a tejszín kicsit selymesebbé tenné, így legközelebb biztos, hogy többet teszek bele.
Még pár hete felröppent a Facebook-on egy megosztás alatt (talán Tancsu volt a megosztó) egy egyszerű, gyors fagyi recept, igaz az tejföllel. Már akkor eldöntöttem, hogy meg fogom csinálni. Aztán tegnap rá is szántam magam, és keresgélni kezdtem. No nem azért, mert bonyolult volt, és elfelejtettem, pusztán az arányok miatt, meg hogy mégis körbenézzek, milyen lehetőségeim vannak még. Aztán ennyit ugye az arányokról, minek nézem, ha úgysincs hozzávalóm? :-) De a barackok feldolgozása sürgetővé vált.... és soha rosszabb ne történjen, mint hogy egy fagyiban a gyümölcs dominál.
Ha van egy kis időtök, olvassatok bele Morzsáló Mirza fagylaltos történetébe, szerintem nektek is tetszeni fog! ;-) A fotóit elnézegetve, talán ugyanez a kép keringett a Facebook-on, bár nem vagyok teljesen biztos benne. Ez azonban nem tejfölös, hanem tejszínes fagylalt, így kiütötte az eredeti tervet az első helyről :-)
Íme a hozzávalók, melyben a tejszín adagját megemeltem, hogy a tiétek egy kissé már krémesebb legyen, ha elkészítitek! ;-)

Hozzávalók
1/2 kg sárgabarack
(vagy bármilyen más gyümölcs)
5 dl tejszín 
ízlés szerint méz/cukor

A barackokat megmossuk, magtalanítjuk. Egy mély tálba tesszük, és pépesítjük botmixerrel. Hozzáadjuk a mézet, majd a tejszínt, és tovább zúgatjuk egy kicsit a konyhai eszközünket. Ha végeztünk, tálká(k)ba öntjük, és betesszük a fagyasztóba. Nos, Mirza szerint ez így rendjén is van. A megjegyzésekben (utóbb olvastam) megoszlanak a vélemények. Én mindenesetre mivel korábban már több főzés nélküli fagyi receptjével találkoztam blogokon, a többször átkeverés módszerét alkalmaztam. Mivel épp elmentünk itthonról, így csak 2szer tudtam újra keverni, de ti tegyétek bátran többször. Fél, esetleg 1 óránként, még mielőtt teljesen megfagy, vegyük ki a fagyasztóból, és az egészet a botmixerünkkel keverjük át újra és újra. Forró nyári napokra remek hűsítő! ;-)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...