2013. május 21., kedd

Tejberizs



Ismét egy egyszerű, de nagyszerű, mindenki számára ismert, szeretett (vagy nem szeretett) étel, desszert következik. Gyanítom senki nem nőtt úgy fel, hogy ne evett volna ilyet :-) Tény, hogy a tejbegríz gyakrabban fordul elő nálunk, mert gyorsabban elkészíthető, de a rizst is nagyon-nagyon szeretjük hidegen, melegen egyaránt. Mi ezt a sűrű változatot esszük (nem tudom, a hígabb milyen, gyerekkoromban is ilyet ettem), valahogy nem is tudom elképzelni milyen az, amikor a rizsszemek úsznak a tejben... Mivel gyerekkoromban mindig anyukám készítette, egyszer nekem is el kellett kezdenem valahogy. Rengeteg receptet áttanulmányoztam, de sehol nem találtam 2 egyformát :) Így a recepteket összevetve a Dr. Oetkeres szakácskönyvemben szereplő recepttel létrehoztam a sajátot. Íme...

Hozzávalók
1 liter tej
1-2 ek vaj
csipet só
6-8 dkg cukor
20 dkg rizs
1 vanília rúd

A tejet a vajjal, sóval, cukorral lábasba tesszük, belekapargatjuk a vanília rúd belsejét, és beledobjuk a rudakat is. Forrásba hozzuk. Hozzáadjuk a rizst, kevergetés közben újra forrásba hozzuk, és alacsony hőfokon, lefedve kb. 30 perc alatt puhára főzzük. A fedőt résnyire hagyjuk nyitva, különben hajlamos a tejberizs kifutni... és akkor takaríthatjuk a tűzhelyet ;-) Pár percenként keverjünk rajta egyet, hogy nehogy leégjen. A vanília rudakat ne felejtsük el eltávolítani ;-) Ízlés szerint tálaljuk. Nálunk Gyerek kakaóval szereti, Férj lekvárral, én pedig fahéjjal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...