2013. május 22., szerda

Cukkinis-csokis gofri

Mint ahogy azt már többször is említettem, a család 50%-a igen kevés zöldséget fogyaszt. Ilyenkor jönnek a különböző trükkök, amikor kedvelt ételekbe beleteszem azt, ami másként sose fogyna el. Nézett is ma rám 2 szép kis cukkini a konyhapulton. Ebből az egyik ebben a gofriban végezte. Bár jó ideig úgy volt, hogy a cukkinis muffint készítem el, de akkor megláttam, hogy Tücsök Bogár a csokis gofriját ajánlgatta ma. És micsoda remek ötlet, hisz a gofrisütőt már vagy 1 éve nem használtam, rendszerint el is felejtem, hogy nekem van ilyenem :-) Van egy másik gofri receptem, vagyis csak volt, mert valahova elkevertem, így abszolút adott volt, hogy Anita utasításait követem. A tésztába hámozott, reszelt cukkinit tettem, és benyelt egy keveset a húsvétról maradt csokoládék tömegéből. Tökéletes választás volt a mai uzsonnához, a gyerekek oda voltak érte, B. az Erdélyből hozott málna lekvárral ette, H. natúr tolta befelé. Köszönöm a receptet Anita!

Hozzávalók
1 kis cukkini
15 dkg margarin
5-8 dkg cukor
(a fele a házi vaníliás cukrom volt)
4 tojás
25 dkg liszt
1 tk sütőpor
1,5 dl tej
csokoládé
sütéshez kevés olaj


A cukkinit meghámozzuk, legyaluljuk. A puha margarint a cukorral habosra dolgozzuk, és egyesével hozzáütjük a tojásokat, mindegyikkel jól eldolgozva a tésztát. Hozzáadjuk a cukkinit, majd ezután jöhet a sütőporos liszt, és a tej, felváltva adagolva, végül beleszórjuk az apróra vágott csokoládét. A gofrisütőt bekapcsoljuk, ha felmelegedett ecsettel enyhén beolajozzuk, rákanalazzuk a masszát, összecsukjuk, és szépre sütjük. Jó étvágyat hozzá! ;-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...