2013. január 6., vasárnap

Fürdőgolyók

Először is...

Nagyon boldog 2013-as évet kívánok 
minden kedves blog olvasónak és nem olvasónak is! :)

Tartozom az egyel korábbi bejegyzésem kiegészítésével. Az ajándékok a tegnapi nappal mindenhova kézbesítődtek. Kicsit elcsúsztunk sajnos a család egyik részével ünneplés ügyileg, ennek egy vírus (vagy nem vírus, máig se tudjuk pontosan) volt az oka. De most nem is ez a lényeg, hanem, hogy pótoljam a hiányosságomat.
Mivel a felnőttekkel nem szoktunk ajándékozni így Karácsonykor, próbálok igen egyszerű ajándékokat alkotni, hogy senki ne érezze rosszul magát, hogy a megbeszéltek ellenére mi mégis adunk valamit. Az idei is szerintem egy ilyen jól sikerült "egyszerű" ajándék. Már régóta foglalkoztatott a gondolat, hogy házilag készítsek szappant itthon, de lemondtam erről végül, mert beláttam, hogy erre még nem állok készen :) Viszont.... mikor megláttam, hogy mennyire egyszerű házilag fürdőgolyót gyártani, felcsillant a szemem. Konkrétan Levendulalánynál jött a végső elhatározás, de több receptet is végigböngésztem, igazából nagy eltérés nincs is bennük. És egyszerűsége végett még kisfiam is be tudott segíteni a gyúrásba. Úgyhogy ezeket adtuk ajándékba családtagjainknak. Íme a recept 4 db-hoz:

100 g szódabikarbóna
50 g citromsav
50 g kukoricakeményítő
30 g olívaolaj
kb. 80 csepp illóolaj 
(100%-os tisztaságú, megbízható minőségű, nem pedig a teamécseses párologtatóba való!!!)

Az elkészítés roppant egyszerű, a fent leírtakat összegyúrjuk :) Ha összeállt, gombócokat formálunk, vagy formákba tesszük. Én sütikiszúrókba gyömöszöltem, kiszedtem, és radiátoron szárítottam mindkét oldalát 1-2 napig. Az illóolaj esetemben 40 csepp narancsos, és 40 csepp fahéjas volt. Mennyei illata lett. Készült rózsafás is, de az kicsit tömény illatú lett, féltem, hogy nem tetszik majd esetleg másoknak, így megtartottam magamnak, s ezek lettek a tesztpéldányok, de egy egész kádnyi vízbe téve nem olyan tömény már, sokkal barátságosabb illatot áraszt. Bátran próbáljátok ki. Csak dobjátok bele egy kád vízbe, szépen felpezseg, aztán adjátok át magatokat a lazulásnak ;-)


Narancsolaj: Az olajat a gyümölcs héjának hideg sajtolásával nyerik. Megfázás, feszültség, stressz, emésztési zavarok kezelésére és általános nyugtatóként, gyulladásgátlásra, fertőtlenítésre, méregtelenítésre, bőrnyugtatásra, szagtalanításra használják.
Illatos fürdők alkotórésze, bedörzsöléssel a nyugtató, antibakteriális, és bőrápoló hatását, szájöblítés esetén antibakteriális, méregtelenítő hatását aknázhatjuk ki. Párologtatással kellemes, nyugtató környezetet teremt, csökkenti a felnőttek és a gyerekek alvási zavarait, idegességi tüneteit.
A kozmetikai iparban felhasználják: töredezett hajra hajsamponokhoz, kézápolókrémekhez, nehézláb érzés elleni lábápolókban, rozaceás, érzékeny és kevert bőrre készült arcápolószerekhez. Enyhíti a fogíny-gyulladás tüneteit, nyugtató, közérzetjavító fürdők és bőrápolószerek hatóanyaga.
Fahéjolaj: melegíti az izmokat, ezért használhatjuk sportolás előtt, vagy aromafürdőben. Antiszeptikus és enyhíti a rovarcsípések tüneteit.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...