2012. október 18., csütörtök

Kakaós csiga hipp-hopp



Ezek a cuki csigák ma készültek a konyhában. Ami nagy szó, mert már hetek óta nem sütöttem igazán nagy dolgokat, sőt majdnem semmit, de tegnap megígértem a kisfiamnak, hogy ma ez lesz uzsira.
A receptet már tegnap kinéztem Chef Vikinél, és gondoltam elő is kapom. Csak nem rémlettek az összetevők, így első körben meg is lepett a tésztában szereplő túró, ami persze nem volt itthon. Márpedig ma boltba igazán nem volt időm menni. Úgyhogy a receptet kissé átvariálva túró helyett tejfölt kapott a tészta, és mivel az jóval hígabb szerkezetű, a tejet így ki is hagytam. Egyszer elkészítem majd túrósan is, csak hogy legyen összehasonlítási alapom, de szerintem így is nagyon finom, ráadásul gyors, és ez utóbbi nálam igen fontos tényező. A fotózás persze megint nem sikerült, pedig miniben olyan jónak tűntek a képek... :(
Ha kedvet kapnátok hozzá, bátran ajánlom, mert a tepsibe kerülésig igazán nem vesz 20 percnél több időt igénybe. A túrós változatot a csatolt linken megtaláljátok, én most csak a tejfölöset teszem közzé.

Hozzávalók:
25 dkg tejföl
10 dkg cukor
5 ek olaj
1 tk vanília aroma
csipet só
1 tk sütőpor
kb. 35 dkg liszt

Töltet:
5-8 dkg puha vaj
4 ek porcukor
2-3 ek cukrozatlan kakaópor

A tejfölt a cukorral elkeverjük, hozzáadjuk az olajat, a csipet sót és a vanília aromát, végül a sütőporral elkevert lisztet, és összegyúrjuk. Ha kevés a liszt, a végén pótoljuk még, a lényeg, hogy egy szép, puha, de nem ragacsos tésztát kapjunk. A sütőt előmelegítjük 180 fokra. A tésztát kb. fél cm vastag téglalappá nyújtjuk. Megkenjük a puha vajjal, rászitáljuk a porcukrot, majd a kakaót, és a hosszanti oldalánál feltekerjük. Éles késsel ujjnyi szeleteket vágunk, sütőpapírral bélelt tepsire tesszük. Egy sütőtepsinyi lesz belőle, méretileg nem igazán nő meg, így nem kell óriási szüneteket hagyni a csigák között. A sütőbe toljuk, és 20-25 perc alatt készre sütjük. Porcukorral meghintve tálaljuk. Jó étvágyat hozzá!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...