2012. április 10., kedd

Csirkés pite

Mindenek előtt szeretném leszögezni, hogy nem, nem vagyok vak, én is látom, hogy ez egy rossz fotó. De ez volt a legjobb az összes rossz közül :) Persze fotó nélkül is feltehetném, vagy nem is muszáj feltenni, de mivel a cél az, hogy az általam kedvelt recepteket egy helyre gyűjtsem (nem, nem gastroblogger díjra gyúrok), úgy döntöttem mégis itt a helye. Majd ha álláspontot változtatok, és mégis a gastrobloogerkedés felé kezdek kacsintani, előtte ígérem beiratkozok egy fotós tanfolyamra :) Addig pedig be kell érnem ezzel. A recept Timitől van, csúcsszuper, nagyon finom, bátran ajánlom mindenkinek! Most is kedvet kaptam hozzá, mert már kezdem a sonkát a hátam közepére kívánni :) Igaz, csak növényi tejszínnel tudom már megcsinálni, de remélem nem fog rontani az összhatáson. A tésztát már akkor is vízzel csináltam tej helyett, és nem lett semmi baja. Növényi tejszínem nem volt akkor, így tejjel készült a töltelék, de ez csak a 0. nap volt a tejmentes életben, így még ettem belőle.
Timi, köszönet a receptért!!!

Hozzávalók
Tésztához:  30 dkg liszt, 8 dkg reszelt sajt (én kihagytam), 15 dkg hideg margarin, 1 kiskanál só, 1 tojás, 1 evőkanál hideg tej/víz, + 1 tojás a torta tetejének megkenéséhez.
Töltelék: 1 egész csirkemell filé, étolaj, 4 dkg margarin, 1 lila hagyma, 3 gerezd fokhagyma, bazsalikom, 3,5 dkg liszt, 5 dl tej/tejszín, őrölt bors, só.


Az összeállítást a tésztával kezdjük, mert fél óra pihire van szüksége. A lisztet a vajjal összemorzsoljuk, hozzátesszük a többi hozzávalót, gombócot gyúrunk belőle, fóliába csomagoljuk, és fél órára mehet pihenni a hűtőbe.
Amíg pihen, jöhet a töltelék. Az apróra vágott csirkemellet forró olajon megpirítjuk, kiszedjük a serpenyőből, félretesszük, és melegen tartjuk. A serpenyőbe dobjuk a margarint, hozzáadjuk a kockákra vágott hagymát, a zúzott fokhagymát, a bazsalikomot és 7-8 percig pároljuk. Ezután hozzáadjuk a lisztet, jól elkeverjük, majd hozzáöntjük a tejet/tejszínt, sózzuk, borsozzuk, és besűrítjük (összeforraljuk). A tűzről levéve hozzáadjuk a csirkét, majd hagyjuk kihűlni.
Elővesszük a hűtőből a tésztát, kétfelé osztjuk, lisztezett pulton egyesével kb. 3 mm vastagságú körré nyújtjuk. Az egyik felével kibélelünk egy 26 cm átmérőjű kivajazott tortaformát. Én picit nagyobbra hagytam az alsó tésztát, így hajtottam egy kis peremet a forma oldalára, hogy teljesen beburkolódjon a töltelék a végén. Rákanalazzuk a csirkés keveréket, majd a tészta másik felével lefedjük, kicsit megszurkáljuk. Megkenjük tojással a tetejét, és előmelegített sütőben, 180 fokon kb. 35-40 perc alatt aranybarnára sütjük. Én magában fogyasztottam, de egy kis köretet adhatunk mellé, hogy tartalmasabb legyen. Jó étvágyat!

Megjegyzés tejmentességhez: tésztákban a kevés tejet nyugodtan helyettesíthetjük vízzel, nem okozunk kárt. Margarinnál olvassuk el az összetevőket, mert némelyik tartalmaz tejport. Ajánlom a Vénuszt, a Ligát, és az Aldis kocka margarint, ezekben nincs!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...